reklama

Tak tu ma máte!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Štvrtý september 2006.

Práve vystupujem z auta a pozerám na rozsiahlu desaťposchodovú budovu, ktorá sa má stať na najbližších šesť rokov mojím prechodným domovom. Všetko pôsobí tak neznámo, novo, skúseno. Len ja vchádzam dnu s chvením žalúdka, cítim sa malá, hlúpa a neskúsená. Ako vždy keď som takáto nervózna sa snažím pôsobiť sebaisto. Predsa o nič nejde! Každý tým raz prešiel. Popri takejto mojej snahe potom vyrábam toľko trapasov, že by som sa v tej chvíli najradšej zakopala kdesi hlboko pod zemskú kôru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ocinovi sa podarilo vytrepať na chrbát môj ohromný vak a každému bolo na prvý pohľad jasné, že som sa balila štýlom: "A čo ak toto tam nemajú?! A čo ak ani toto?!"

Mamina už obehla všetky informačné plagáty, ja len bezradne pozerám, čo by som prečítala skôr, kam by som najprv išla. Postupne prichádzali ďalší, schádzali sa v skupinkách a bolo jasné, že to sú tí starší, oni vedia ako to chodí a opäť som bola o čosi nervóznejšia.

Konečne nás privítali a začali chrliť také milé oficiálne vety s organizačnými pokynmi dokopy. Viete, také, ktoré sa veľmi dobre počúvajú, ale nikto si nikdy nič z nich nepamätá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dostala som do rúk prvé formuláre, vyplniť, podpísať, odniesť do dverí č. ... , tam dostnete ďalšie papiere- tie vyplniť, podpísať a odniesť na poschodie č. ... Rodičia ma trpezlivo čakali vo vestibule a občas som im zamávala keď som utekala s papiermi do nejakých ďalších dverí. Po hodine ma to čakanie a behanie prestávalo baviť. Po dvoch hodinách som sa zoznámila s ľuďmi, čo behali so mnou a svorne sme komentovali tento "systém".

Ani si neviete predstaviť môj úsmev keď som si zo suterénu doniesla posteľné prádlo, novými kľúčami, čo mi pribudli na prívesku otvorila "moju" izbu a konečne vkročila dnu! Rodičia sa so mnou rozlúčili, odišli a ja som bola zatiaľ sama. Prišlo mi zrazu smutno. Zarosili sa mi oči. Ľudia, to myslíte vážne? Ja? Vysokoškoláčka? Ja? Už?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vôbec som sa na to necítila. Bolo tu len čosi určité, čosi nezvratné, že som mala novú izbu na bývanie, že som ostala prvýkrát naozaj sama, že som sa musela o seba postarať a hlavne, že dievča, tu už hrá každý sám za seba.

Prepáčte, ten záver je trochu poetický, ale nebývam tam ani len pol roka a už viem s čistučkým svedomím povedať, že som iná. Zmenila som sa. Som študentkou JLF UK v Martine, bola som na prednáškach, cvičeniach, písala som prvé testy a zápočty, mám za sebou prvé skúškové a začala som vláčiť tie príšerne ťažké medické knihy a ...

... som iná ako predtým.

Alena Václaviková

Alena Václaviková

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, píšem, fotím, milujem a občas sa aj jedujem :) ...pretože ma to baví... Zoznam autorových rubrík:  ...Aj toto sa stalo...Moj makrosvet...Intrákoviny :)...Zaujímavé foto...Mestá a miesta...Co je nové na venkově...Osobné...Len tak ma napadlo...

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu