reklama

Škoda, že sa vedela len usmievať

Považujem sa skôr za mierneho človeka. Nie som veru žiaden cholerik. Skôr sa rozplačem ako rozkričím. No len nedávno ma isté udalosti prinútili porozmýšľať, či je to dobrá stratégia a či by občas nebolo efektívnejšie zvýšiť hlas na niekoho, kto si to fakt zaslúži. Nebudem to predsa dusiť v sebe. Kedže v tom čase, keď sa toto odohrávalo som ešte stále bola presvedčená, že kričať na niekoho je hlúposť, pokúsim sa s tým vyrovnať aspoň touto formou môjho blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: from google)

Neznášam ich. Sú "dedičstvom " po mojej starkej. Moje okuliare, lepšie povedané môj príšerný zrak. Pokiaľ to nie je fotografia do občianskeho alebo indexu, snažím sa mať čo najmenej fotiek v okuliaroch.

Pred časom som začala uvažovať, aké by to asi bolo nosiť šošovky. Počula som o nich veľa, niekto si na ne zvykol, niekto nie, škriabu, slzia z nich oči, ... Napokon som sa predsa rozhodla, že ich vyskúšam. Vraj sú na trhu nové, vhodné aj pre tie najcitlivejšie oči. Keď mi povedali, že prvý skúšobný pár je zdarma, nebolo už o čom uvažovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastne ešte trochu áno. Ktorú očnú ambulanciu si vybrať. Roky som chodila do jednej v mojom rodnom meste, no tá sa pre mňa stala nedostupná. Ako to myslím? Keď som sa chcela objednať na vyšetrenie, dostala som termín o dva mesiace. Samozrejme, vždy o tie dva mesiace mi do toho niečo prišlo. Chápem, že babka na dôchodku, pokiaľ má dobrý autobus, o tie dva mesiace prísť dokáže. Aj v čakárni tie dve hodinky počká, poklebetí s druhými babkami. No pre mňa v pozícii študenta a v budúcnosti pracujúceho človeka to bolo nemysliteľné.

Tak som si vyhliadla očnú ambulanciu v Martine, meste kde študujem. Moja spolubývajúca na internáte mi ju odporučila s tým, že aj ona ide k nej prvýkrát skúšať šošovky. Od tohto momentu môžme len porovnávať. Spolubývajúcu dotyčná očná lekárka objednala na nasledujúci týždeň, vtedy jej urobila vyšetrenia, s tým, že jej tie prvé šošovky objedná. Vypýtala si jej telefónne číslo, aby jej mohla zavolať, keď si bude môcť šošovky prísť vyskúšať. O tri dni jej zavolala. Poučila ju o starostlivosti o ne, naučila ju si ich zakladať za čo si vypýtala 300 Sk. Pár šošoviek, púzdro a roztok pre ich čistenie samozrejme zadarmo. Dva týždne ich mala skúšať a potom sa zastaviť na kontrolu. Proste scenár ako z rozprávky!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súc poučená a zbehlá v tom ako to chodí, som sa k danej pani doktorke objednala aj ja. Dostala som termín na nasledujúci týždeň. Paráda! Škoda, že tým tá paráda skončila. Sestrička aj doktorka milé, usmievavé, vyšetrili ma, potrebovala som viac dioptrií, tak mi pridala a dostala som recept na nové sklá. Všetko v poriadku. Zverila som sa jej o mojich obavách zo šošoviek. Povypytovala som sa, či mám správne zakrivenie oka, aby som ich mohla nosiť. Na všetky otázky mi milo odpovedala. Vypýtala si moje telefónne číslo, aby mi mohla zavolať, keď bude mať pre mňa skúšobný pár pripravený. S úsmevom na perách som vyšla z ambulancie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som už len čakala. Týždeň prešiel a nič. Hm, myslím si, nemám na obidvoch očiach rovnaké dioptrie, asi dodanie takých šošoviek trvá dlhšie. Druhý týždeň a nič. Hm, ešte skúsim počkať. Tretí týždeň. To som jej ja zavolala. Áno, máme pre vás tie šošovky. Objednala ma. Prišla som, naučila ma všetko okolo nich, zakladanie mi išlo výborne. No tá suma ma na konci prekvapila. 750 Sk. Platila som nielen za poučenie, ale ja za roztok, ktorý bol zbytočne veľký a ak si na šošovky nezvyknem, môžem ho rovno vyhodiť. Bola som však taká nadšená, že mám šošovky... Nechala som to tak. O dva týždne neskôr som prišla na kontrolu, no nebola som spokojná. Šošovky som stále cítila v oku, slzili mi oči a často som žmurkala. Poprosila som doktorku, či by mi vedela objednať ešte nejaký iný pár určený na citlivé oči. Samozrejme som vedela, že ten už zadarmo nebude. A ona, že áno, žiaden problém. Objednala ma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Termín mi síce veľmi nevyhovoval, lebo som mala skôr cestovať domov, ale kvôli tomu som predsa ostala o deň dlhšie v Martine. Po príchode do ambulancie sa ma doktorka pýta :" Ste nervózna? Myslíte si, že zvládnete zakladanie?" Chvíľu mi trvalo kým som pochopila. "Nie, ja už nosím šošovky, len by som chcela vyskúšať nejaké na citlivé oči. Mali ste mi ich na dnes objednať." Pohrabala sa vo svojich papieroch, blahosklonne sa na mňa usmiala, a vyšla z nej táto veta: " Jáj, ja som tie vaše dala inej pacientke, má rovnaké dioptrie ako vy." Len sa mi to zdá alebo som tam fakt nepočula ani len slovko prepáčte??? Vraj mi ich znovu objedná a ozve sa mi.

Keď som vtedy vyšla z tej ambulancie, tlak som mala zrejme tak zdvihnutý, že som to musela predýchavať. Pokoj, kľud, len sa upokoj, nestojí ti za to rozčuľovať sa. Dala som si podmienku, že ak tá doktorka po týždni nezavolá, nájdem si inú. Nezavolala. Ale porušila som svoju podmienku. Mala som cestu okolo, tak reku, tým nemôžem nič stratiť. Spýtam sa, či ich náhodou nemá už v ambulancii. Vybavila to so mnou sestrička. Mala som prísť poobede po ne. Tak som aj prišla. Myslíte si, že som ich teda už konečne dostala? Ha. Ha. Ha. Nebuďte smiešny! Pohrabala sa v šuflíkoch s nádejou, že možno objaví moje a keď nepochodila zase na mňa skúsila ten hlúpy úsmev. Začala sa vypytovať, aké mám problémy so súčasnými šošovkami. Už tretí raz. Na to som už nemala nervy, len som stručne odpovedala a v duchu si nadávala, načo som tam prišla. To bolo poslednýkrát, čo som svojou prítomnosťou poctila danú ambulanciu.

Dnes to už rozprávam priateľom ako vtipnú historku, no vtedy mi do smiechu nebolo. Stratila som tým kopu času, vždy som sa prešla z internátu do jej ambulancie, no vždy to ostalo len pri tej prechádzke. Viac ráz som si už povedala, že ak by zo mňa mal byť raz taký nezodpovedný lekár, nech mi radšej niečo zabráni tú medicínu doštudovať. A to je tá žena ešte relatívne neškodná. Čo keby si bola vybrala kariéru chirurgičky? Usmievala by sa nad mŕtvolami?

Alena Václaviková

Alena Václaviková

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, píšem, fotím, milujem a občas sa aj jedujem :) ...pretože ma to baví... Zoznam autorových rubrík:  ...Aj toto sa stalo...Moj makrosvet...Intrákoviny :)...Zaujímavé foto...Mestá a miesta...Co je nové na venkově...Osobné...Len tak ma napadlo...

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu