reklama

Červená, oranžová, žltá, zelená, modrá a fialová

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Koncom minulého mesiaca boli asi jediným spestrením hodín učenia sa nainternáte krásne dúhy, ktorých sa na nebi objavilo počas troch dníneúrekom.Bol to ten najlepší dôvod nechať knihy knihami, vyjsť na balkón a ponoriť sa do hry farieb. Jedna jediná sa objavila taká, že sme stáli rovno pod jej klenbou. To bol ohromný pocit. Akoby vás niekto zarámoval.

Kedže fotoaparát nosím stále so sebou, spravila som aj zopár záberov. Škoda len, že sa z môjho miesta pozorovania nedal zachytiť celý oblúk...

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu


Nikdy som nebola veľká kamoška s matematikou a fyzikou, ale dúhy ma zaujali tak, že som si o nich niečo prečítala aj z vedeckého pohľadu. Neverili by ste, že sa to dá všetko zmerať, napísať do vzorcov a vypočítať. Poviem vám, ani to nečítajte, lebo to pokazí celé tajomné čaro, ktoré dúha v sebe má.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo ma však zaujalo je fakt, že poznáme primárnu a sekundárnu dúhu. Sekundárna sa nachádza na oblohe vyššie nad primárnou dúhou. Jej radenie farieb je opačné ako u primárnej s červenou vo vnútri a fialovou na povrchu. Keď sa na tieto dva oblúky prizrieme bližšie, zistíme, že medzi nimi je obloha tmavšia. Táto tmavá oblasť je pomenovaná Alexandrov tmavý pás, iste podľa nejakého múdreho uja, ktorý ho popísal.

Obrázok blogu

Veľmi ma prekvapilo a zrútilo všetky moje detské predstavy o dúhe poučenie, že keby som sa na ňu pozerala z lietadla, tak by som videla kruhovú dúhu. Dúha je v skutočnosti kruh! My malí červíci na zemi sme schopní vidieť len čast kruhu, lebo tú zvyšnú nám zakrýva zemský povch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže zatiaľ vám viem ponúknuť len fotografie čiastočných dúh. Sľubujem, že ak niekedy v živote dostanem odvahu vôbec sadnúť do lietadla a ak budem mať to šťastie poletieť akurát okolo nejakej dúhy a ak budem mať pri sebe fotoaparát, tak vám určite jednu celú odfotím.

Hm. Byť vami, asi by som sa na to veľmi nespoliehala...

:) 

Alena Václaviková

Alena Václaviková

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, píšem, fotím, milujem a občas sa aj jedujem :) ...pretože ma to baví... Zoznam autorových rubrík:  ...Aj toto sa stalo...Moj makrosvet...Intrákoviny :)...Zaujímavé foto...Mestá a miesta...Co je nové na venkově...Osobné...Len tak ma napadlo...

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu